De Miele app verbinden

Bij het verbinden van een apparaat met de app spelen meerdere factoren een rol.
Met behulp van deze tips kun je controleren of aan alle voorwaarden voor het verbinden met de app is voldaan. Bekijk ook de instructievideo: How to: Miele (wasmachine) met Miele App verbinden – YouTube. In de video zie je een wasmachine, maar het proces is gelijk voor andere Miele apparaten met tekstdisplay.

1. Een account

Om in te loggen in de app heb je een Miele account nodig. Deze kan je direct in de app aanmaken. Het kan ook zijn dat je al een account hebt, bijvoorbeeld wanneer je je geregistreerd hebt op de website. Met ditzelfde account log je in bij de Miele app. Weet je je wachtwoord niet meer? Via ‘wachtwoord vergeten’ vraag je een nieuw wachtwoord op.

Kijk voor nog meer tips onder ‘Miele gebruikersaccount’ op Eerste hulp bij storingen | Miele Nederland

2. De Miele app

Download de Miele app in de App Store of Play Store. Hier kun je ook nakijken of de software-versie van je smartphone of tablet geschikt is om de app te gebruiken. Gebruik altijd de meest recente versie van de Miele app.

3. De Miele app verbinden aan een wifi-netwerk

Voor het verbinden van een apparaat met de Miele app is een eigen wifi-netwerk nodig. Tijdens het aanmeldproces heb je de naam van je eigen wifi-netwerk en het wachtwoord nodig, houd deze dus alvast bij de hand. Belangrijk is dat het wifi-signaal sterk en stabiel genoeg is op de plek waar het apparaat staat. De Miele apparaten werken met een wifi-netwerk op 2,4 GHz. Neem voor informatie en advies over jouw eigen wifi-netwerk contact op met je internetprovider. 

Zorg dat je smartphone of tablet met het juiste wifi-netwerk is verbonden voordat je start met het aanmelden van een Miele apparaat in de app. Kies vervolgens hetzelfde netwerk tijdens de aanmeldprocedure in de app.

Tip: we zien vaak dat het aanmelden mislukt door een typfout in het wifi-wachtwoord tijdens het aanmeldproces. Druk op het oogje om het ingevoerde wachtwoord extra te controleren.

 

 

4. Het Miele apparaat

Als het Miele apparaat geschikt is om te verbinden met wifi wordt het aanmeldproces gestart. Tijdens dit proces vraagt de app om het fabricagenummer van het apparaat wat je aanmeldt. Dit is ‘het wachtwoord’ van je apparaat. Je kunt het plaatje scannen, maar je kunt het nummer ook handmatig invoeren door op het toetsenbordje in de app te klikken. Volg de instructies in de Miele app en activeer de wifi-functie in de instellingen van het apparaat op het moment dat dit gevraagd wordt.

Als het apparaat eerder al verbonden is geweest of er al eerdere pogingen zijn gedaan om het apparaat te verbinden, adviseren we om eerst de Miele@home instellingen in het instellingenmenu van het apparaat te resetten. Maak daarna het apparaat 2 minuten spanningsvrij.

 

 

 

 

5. Extra tips

  • Het is ook mogelijk om de Miele app te verbinden met WPS, kies dan in de app ‘Via WPS’. Let op: bij veel routers moet de Wifi-functie eerst geactiveerd worden, je provider kan je hier indien nodig over informeren.
  • Soms ondersteunt een combinatie van een specifiek type smartphone of software het aanmeldproces minder goed. Probeer het met een ander type smartphone of tablet.
  • Wanneer je in de laatste stap van het aanmeldproces de melding krijgt dat het apparaat niet gevonden is en na de keuze ‘opnieuw proberen’ deze melding opnieuw verschijnt kan het zijn dat er vertraging is ontstaan in de verbinding. Annuleer het aanmeldproces en ga naar het hoofdscherm van de app. Ververs dit scherm door naar beneden te vegen over het scherm. Als nu de melding tevoorschijn komt dat een apparaat in je netwerk is gevonden, dan je nog een laatste keer op toevoegen klikken en de instructies volgen.
  • Extra informatie over bijv. specifieke instellingen van je netwerk of de router of specifieke foutcodes tijdens het aanmeldproces vind je onder ‘Miele app’ op Eerste hulp bij storingen | Miele Nederland