Er staat ‘vul waterreservoir’ in het display, maar het reservoir is vol. Wat moet ik doen?

De automatische reinigingsprogramma’s van de koffiemachine hebben water nodig. De koffiemachine controleert voor uitschakeling of de watertank tot het minimale niveau ‘Min’ gevuld is. Is dat niet het geval, dan probeert het apparaat de koffiemachine automatisch bij te vullen, ook wanneer het reservoir niet leeg is. De oplossing? Vul het waterreservoir tot de markering van het minimale niveau ‘Min’.

Is het waterreservoir goed gevuld, maar blijft de displaymelding verschijnen? Controleer dan of de vlotter van de koffiemachine niet vastzit. Dit doe je als volgt:

  • Neem het waterreservoir uit de koffieautomaat en plaats het weer terug. Verschijnt de foutmelding nog steeds, giet dan het waterreservoir leeg;
  • Controleer of de beide vlotters kunnen bewegen door het waterreservoir heen en weer te schudden. Tip: een keer per kwartaal het reservoir in de vaatwasser reinigen, kan helpen om mogelijke verontreiniging van de vlotters op te lossen, zodat ze weer vrij kunnen bewegen;
  • Vul vervolgens het waterreservoir weer met vers, koud water en plaats het terug in de koffiemachine.

Let op: heb je bovenstaande stappen geprobeerd en blijft het display dezelfde melding geven? Maak dan een afspraak met een van onze servicemonteurs. Zij helpen je graag.

Maak een afspraak